Vakantie! - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Frederique Rijn - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Frederique Rijn - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Frederique

11 April 2014 | Sri Lanka, Weligama

Heehalloo!
Het is zover de vakantie van 5 weken is begonnen! Natuurlijk is er de afgelopen 3 weken weer heel veel gebeurd, dus ik zal jullie weer even op de hoogte brengen.

Ik moet helaas beginnen met minder leuk nieuws. Vlak na mijn vorige blog werd ik gebeld door Sebas dat het niet goed ging met mijn oma (de moeder van ons mam). Vlak daarna is ze overleden.Ze heeft precies haar 94e verjaardag mee kunnen maken. Het is heel raar om zo'n roes mee te maken, en dan ben je ineens heel ver weg van je familie. Gelukkig heb ik veel steun gekregen vanuit thuis en hier op Hellabeem. De jongens waren ontzettend lief en probeerde me met hun beste Engels te troosten.

Het weekend erna hebben we lekker rustig aan gedaan. Zaterdag hebben we lazagne gemaakt me de jongens omdat ze dit nog nooit hadden gegeten. Helaas vonden ze het niet lekker en gingen ze verder met Rice and Curry haha.Die zondag zijn we lekker gaan ontspannen op het strand van Mirissa.
De week erna heb ik de schrik van mijn leven gehad! Ik wilde de bende in de therapiezaal wel is op gaan ruimen dus begon ik doos voor doos weg te halen en de spinnen, mieren en kakkerlakken weg te vegen. Ik ben onderhand wel gewend aan al de kriebelende diertjes dus ik dacht dat ik het wel aankon. Op het laatst haalde ik wat dozen van de grond en nam ik ze mee om te kijken of er nog iets in zat. Ik weet niet eens meer hoe het gebeurde maar in een reflex gooide ik een doos op de grond en daar kwam serieus een LEGER mieren uit gewandeld! Duizenden mieren kwamen de therapiezaal ingelopen! Natuurlijk was Nena net even weg dus riep ik: SAMEERA HELP! SAMEERA HELP!! Hij komt op zijn gemak aangelopen legt de doos buiten en begon de mieren naar buiten te vegen. 'They don't bite' zei hij nog om me gerust te stellen en begon keihard te lachen toen hij de blik op mijn gezicht zag. Hij kon zich niet voorstellen dat 2 stoere meiden uit Nederland bang waren voor die mieren. Ik moest wel even een half uur zitten om van de schrik te bekomen! Gelukkig had Nena de doos niet gevonden want overal waar we weer mieren tegen kwamen maakte ze 3 salto's achteruit, haha.
De vrijdag erna zijn we met de jongens naar het strand gegaan. Dit was echt geweldig. De jongens met de grootste handicap moesten in de auto en alle anderen mochten in de tractor. Op het strand stonden al een heleboel Sri Lankaanse mannen(vrienden van Stef) klaar om ons te helpen met de jongens. Een voor een werden ze naar de zee getild, op een bodyboard gelegd en door de golven geduwd. Anderen waren aan het volleyballen of kropen door het ondiepe. Ze vonden het allemaal geweldig! Om half 12 was iedereen total loss en gingen we terug naar Hellabeem.

Vorige week was tijdens het langzitten een baby duifje van het dak naar beneden gevallen. Hij was net geboren en had een flinke snee in zijn nek waar vanalles uit kwam. Ik ben naar de manager gelopen om te vragen of er geen dierenarts in de buurt is. Hij zei dat dat veel te ver was, en dood maken om hem uit zijn lijden te verlossen kan natuurlijk niet als Boeddhist. Uiteindelijk hebben ze het baby duifje terug op het dak gelegd in de hoop dat zijn ouders hem beter kunnen maken ofzo? Vreemde oplossingen hebben ze hier wel!

Afgelopen weekend zijn we met de bus naar Tissamaharama gegaan en vanuit daar hebben we een safari gemaakt naar het Yala national Parc en het Bundala National Parc (vogelpark). We hadden een super chill guesthouse met loungeplekken en er werd speciaal voor ons verschrikkelijk lekker gekookt. We hebben nog een wandeling gemaakt naar een groot meer in de buurt en verder lekker niks gedaan.
Vandaag zijn we volop bezig met inpakken, poetsen en de laatste was doen. Vanmiddag willen we nog een drankje gaan doen op het strand en morgen vliegen we voor een weekje naar de Malediven!!

Wat we verder allemaal gaan doen vertel ik allemaal wel in een blog na de vakantie ;)

Groetjes!

  • 11 April 2014 - 08:49

    Paul:

    Ha Fred!!

    Wat leuk en fijn weer een berichtje te lezen! Wel ... van je oma:(
    maar wat fijn om te lezen dat je ondanks tegen slagen de moed niet laat hangen rn blijft doorzetten! Ken jr eigenlijk ook niet anders, vaak vrolijk en lachen! Ga lekker genieten van dr zeker verdiende vakantie, en ga opzoek naar de mooiste stekkies van het land!

    Veel liefs en groetjes uit zwollywood;)

    Paul

  • 11 April 2014 - 09:31

    Roos:

    Hee Fredje,

    Wat fijn weer dit berichtje! Hahaha lekker met de mieren en dierenvriend met de duif! Zo moet dat. Je zou eem goede Boeddhist zijn jij! Geniet van je beste vakantie ooit.

    X Roos

  • 18 April 2014 - 18:51

    Rijnt00@gmail.com:

    Hoi Frederique, ik ben blij dat het goed gaat met Nena en jou! Natuurlijk was het overlijden van oma Tjits een grote klap maar aan de andere kant is het haar gegund om geen lang ziekbed te moeten doorstaan! Geniet optimaal van jullie vakantie en we kijken uit naar jullie volgende reisverhaal! Lieve groeten en xxx van Annet en papa!

  • 24 April 2014 - 20:33

    Janneke:

    Ja, ja ik heb je gevonden....ten eerste nog gecondoleerd dat is minder fijn nieuws maar fijn te lezen dat je ook gesteund wordt op die afstand!! Leuke verhalen maar gadverderrie die mieren heb je geen foto gemaakt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederique

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 8152

Voorgaande reizen:

21 Januari 2014 - 24 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: